Super-Site tuo suuren markkinointiteknologian pk-yrityksille
Startup-maailma on siitä mielenkiintoinen, että välillä aina tajuaa keskustelussa asiakkaan tai sijoittajan kanssa, että “ei vitsi, tämähän on paljon isompi juttu kuin alunperin ajattelin”. Näitä oivallushetkiä on tullut tasaisin väliajoin. Super-Siten matka on edennyt konversio-optimoinnista siihen, miten ensivaikutelmaa voidaan personoida verkkosivustolla.
Super-Siten luoman ratkaisun lähtökohta on yksinkertainen: tuomme pk-yritysten saataville ne parhaat työkalut, joita suuret yritykset käyttävät, kuten kampanjakohtaiset laskeutumissivut ja automatisoidun A/B-testauksen, mutta ilman korkeaa hintaa ja pitkää käyttöönottoprosessia. Näiden rinnalle olemme kehittäneet täysin uniikin lähestymistavan eli ensivaikutelman personoinnin, jota ei ole lainattu suurten toimijoiden maailmasta.
Kyse ei siis ole pelkästään konversioista, vaan siitä, miten verkkosivun saadaan puhumaan juuri sille tietystä mainoksesta saapuvalle vierailijalle parhaan mahdollisen ensivaikutelman luomiseksi. Ja tehdään tämä kaikki niin, että asiakkaan ei tarvitse käyttää siihen aikaa, joka on muutenkin kortilla.
Uusi ja uniikki lähestymiskulma personointiin
Super-Site on siitä mielenkiintoisessa tilanteessa, että kukaan muu toimija ei vielä oikeastaan puhu ensivaikutelman personoinnista. Vaikka saammekin olla pioneereja, se myös tekee sanoittamisesta haastavaa: ensivaikutelman personointi ei ole asia, jonka ratkaisemiseen osattaisiin hakea ratkaisua.
Olemme selkeästi kysynnän luomisen vaiheessa. Kun pääsemme kertomaan Super-Siten ideasta ja teknologiasta tapaamisissa markkinoinnin päättäjille, reaktio on poikkeuksetta toteava “näinhän tämä pitäisi tehdä”. Nyt täytyy vain ratkaista, miten saamme tehostettua ratkaisusta viestimistä entisestään ja rakennettua sitä kautta vahvan pohjan kysynnälle.
Super-Sitea kehittäessä on ollut silmiä avaavaa huomata, miten alipalveltu markkina tämä on. Isot firmat voivat ostaa tämänkaltaista teknologiaa, mutta pk-yrityksille ei ole tarjontaa tai jos on, hinta on jopa kymmenkertainen. Meidän kohderyhmää ovat nimenomaan ne pienet ja keskisuuret yritykset, jotka ovat ketteriä yritykset, jotka voivat tehdä nopeita päätöksiä. Vaikka olemme kohdistaneet Super-Siten ratkaisun pk-yrityksille, se skaalautuu toki myös isommille yrityksille.
Ensivaikutelman personointia on testattu myös itse
Pidimme keväällä ensimmäisen webinaarin verkkosivujen personoinnista Super-Siten näkökulmasta ja lopputulos oli selvä: 95 % osallistujista oli sitä mieltä, että meidän lähestymistapamme tuottaa parempia tuloksia kuin perinteinen. Testasimme webinaarin mainonnassa Super-Siten ideologiaa hyödyntäen neljää erilaista näkökulmaa, jotka toimivat mainoksissa webinaarin otsikkoina:
1. Mitä on tulevaisuuden verkkosivujen personointi?
2. Miten pk-yritykset voivat hyödyntää suuryritysten parhaat markkinointiratkaisut?
3. Miten saat tekemästäsi markkinoinnista irti huomattavasti enemmän tehoja?
4. Vuosituhannen tärkein markkinointiwebinaari pk-yrityksille
Ilmoittautuneista enemmistö tuli paikalle ensimmäisen otsikkovariaation perusteella. Parhaan ja heikoimman variaation välinen ero konversioasteessa oli 41 prosenttiyksikköä. Oli siis tehokkaampaa testata neljää otsikkoa neljällä eri mainosvariaatiolla ja personoidulla laskeutumissivulla kuin valita vain yksi kulma ja toivoa parasta. Paikalla oli lukuisia markkinoinnin ammattilaisia ja oli hienoa, että 87 % piti personointia tärkeämpänä webinaarin jälkeen kuin ennen webinaaria.
Nyt on oikea hetki lisätä vauhtia
Tällä hetkellä meille on selkeää mitä myymme, kenelle myymme ja miten myymme. Seuraavaksi on tärkeää skaalata ja kasvattaa markkinointia, jotta voimme iskeä markkinaan, joka on olemassa, mutta joka ei vielä tiedä meistä. Siihen tarvitsemme vauhtia ja vauhti tarvitsee pääomaa.
Meillä on ratkaisu, joka toimii ja markkina otettavaksi haltuun. Tiedämme tarkalleen, missä olemme hyviä ja missä erotumme täysin uniikkina ratkaisuna. Nyt meidän pitää tehdä siitä näkyvää ja saatavilla olevaa. Eli yksinkertaisesti painaa kaasua.
Suomi
English