Kenelle Super-Site toimii parhaiten – ja millaisia tuloksia on jo saavutettu?

Super-Siten asiantuntijat näkevät päivittäin, miten verkkosivujen potentiaali voidaan maksimoida. Nyt on aika selventää, millainen asiakas saa Super-Sitesta eniten irti ja millaisia tuloksia asiakkaamme ovat jo saavuttaneet.

Tie hyviin tuloksiin alkaa aina siitä lähtökohdasta, että verkkosivut ovat yritykselle oikeasti tärkeä kanava suoraan myyntiin tai myyntimahdollisuuksien rakentamiseen. Tällöin Super-Siten mahdollistamasta ensivaikutelman personoinnista saadaan konkreettisesti mitattavaa hyötyä.

“Super-Site tuottaa parhaita tuloksia yrityksille, joille verkkosivut eivät ole pelkkä käyntikortti, vaan liiketoimintaa edistävä kanava. Jos verkkosivustolle tuodaan lisäksi liikennettä somemainonnalla, on tilanne entistä parempi”, toteaa Super-Siten Head of Operations Veikko Piirainen.

Personointi vaatii asiakasymmärrystä

Super-Site pääsee oikeuksiinsa erityisesti silloin, kun yrityksellä on selkeä käsitys tuotteidensa ja palveluidensa asiakasryhmistä, sillä teknologian avulla verkkosivun sisältöä voidaan personoida käyttäjäkohtaisesti.

“Verkkosivua voi ajatella ruokakauppana, jossa on useita käytäviä ja osastoja. Super-Site mahdollistaa sen, että jokaiselle asiakasryhmälle rakennetaan oma näkymänsä: esimerkiksi hedelmistä kiinnostuneelle oikopolku, joka vie suoraan hedelmäosastolle ja siitä kassalle ilman kiertoteitä. Eli tiivistetään ja optimoidaan sivuston viesti juuri sille yksittäiselle asiakasryhmälle sopivaksi. Tämä vaikuttaa niin käyttäjiin kuin tuloksiin, kun personoinnilla voidaan rakentaa oma polkunsa esimerkiksi tunnepohjaiselle ostajalle tai vastaavasti hyvin järkiperäiselle ostajalle”, Piirainen kuvailee.

Super-Siten teknologia mahdollistaa nopean ja helpon A/B-testaamisen erilaisille sisällöille tietyn asiakasryhmän sisällä, jolloin nykyistä asiakasymmärrystä voidaan myös yhä edelleen syventää. Mitä paremmin ymmärretään, kuka ostaa, miten ja miksi, sitä osuvampi ostopolku personoinnin avulla on mahdollista rakentaa.

“Jos teillä on esimerkiksi tilanne, että tiettyä tuotetta myydään eniten Meta-mainosten kautta, meidän on helppo lähteä hakemaan Super-Siten avulla parempia tuloksia kampanjoihin.”

Samat periaatteet toimivat alasta riippumatta ja tulokset puhuvat puolestaan

Piiraisen mukaan Super-Siten käyttömahdollisuudet eivät rajoitu tiettyihin toimialoihin ja nykyiset asiakkaat toimivat monipuolisesti sekä B2B- että B2C-toimialoilla.

“Kaikilla toimialoilla markkinoinnin elementit – asiakasryhmämäärittely, sisältöjen merkitys, ostopolkujen ymmärtäminen – ovat lopulta samat. Meidän tehtävä on kirkastaa ja rakentaa ne verkkosivuille näkyväksi ja toimivaksi.”

Muutama konkreettinen nosto asiakkaiden haasteista, ratkaisuista ja tuloksista:

  1. Haaste: Yksittäisen sivun sisältö ei palvele eri asiakasryhmien yksilöllisiä tarpeita. Tämä on hyvin yleinen haaste, sillä potentiaalisten asiakkaiden motiivit voivat erota toisistaan merkittävästi, jolloin ostopolku voi katketa vääränlaiseen sisältöön. Kun Super-Sitea on hyödynnetty tällaisissa tilanteissa, konversiot ovat parantuneet selvästi.
  2. Haaste: Maksettu liikenne ei konvertoi riittävän hyvin. Toinen yleinen haaste on, että mainontaan panostetaan, mutta sisällöllinen A/B-testaaminen jää heikoksi. Käytännön esimerkki: Super-Siten ja Meta-mainonnan yhdistelmällä saatiin testattua parhaiten toimivaa Call to Actionia. Personoinnin tuloksena mainonnan Cost per Action saatiin alle 30 senttiin ja Cost per Click tippui jopa 14 senttiä. Mainosten ja personoitujen sivujen välisiä eroja konversioissa saatiin ylös 170 %! Kuten Veikko kiteyttää: “Numerot olivat ihan järkyttävän hyviä”.
  3. Haaste: Kaikkia puhutteleva sisältö ei aiheuta haluttua reaktiota. Yritys pystyi erottamaan kolme erilaista rekrymarkkinoinnin kohderyhmää, joille laskeutumissivu personoitiin sen sijaan, että kaikki potentiaaliset hakijat näkisivät saman yleismaallisen sivun. Hakijamäärät nousivat ja testauksen pohjalta pystyttiin tunnistamaan, millaisilla personoinneilla saatiin parhaat hakijat. Lopputuloksena oli positiivinen ongelma: hyviä hakijoita ja laadukkaita hakemuksia oli lähestulkoon liikaa.

Piiraisen mukaan yleisimmät ja tehokkaimmat personointielementit ovat kuvat ja tekstit:

“Olipa kyseessä B2B- tai B2C-yritys, viestit täytyy sovittaa kohderyhmän mukaan. Super-Site tekee sen ilman, että sivun teksteihin tarvitsee lukittautua tietyksi aikajaksoksi kerrallaan, kuten verkkosivuilla yleensä joudutaan tekemään. Meidän avullamme A/B-testaus on kevyttä, nopeaa ja tehokasta.”

Millaisia yrityksiä Super-Site auttaa eniten?

Super-Site ei korvaa hyvää markkinointia, mutta moninkertaistaa sen vaikutuksen. Kun vierailija saapuu personoidulle sivulle, tulokset eivät jää sattuman varaan. 

Ratkaisumme sopii erityisesti, jos:

  • Verkkosivu on keskeinen osa liiketoimintaanne. Sivustolla esitellään tuotteita, palveluita tai sisältöjä, joilla on suora vaikutus myyntiin tai liideihin.
  • Teette jo mainontaa, mutta konversiot eivät vastaa panostuksia. Liikennettä tulee, mutta tulokset jäävät vajaiksi.
  • Yrityksellänne on useita eri asiakasryhmiä, joita sama sivusisältö ei kuitenkaan palvele yhtä tehokkaasti.
  • Teillä ei ole aikaa tai resursseja tehdä jatkuvasti uusia kampanjakohtaisia laskeutumissivuja. Tarvitsette nopeaa ja kevyttä tapaa testata, optimoida ja personoida sivuja.

Mitä useamman kohdan ruksit mielessäsi, sitä suurempi hyöty Super-Sitesta on. Varaa esittely, niin näytämme vielä tarkemmin, mitä ensivaikutelman personoinnilla saadaan aikaan.